Po nekaterih napovedih bo spletna B2B prodaja v ZDA do leta 2023 dosegla 1,8 bilijona dolarjev, kar bo predstavljalo 17% od celotne B2B prodaje. Podoben trend pa se dogaja tudi v Evropi in globalno.
To ni nič nenavadnega, saj hočejo poslovneži kupiti produkte za njihov posel na enostaven način – prek spleta. Časi, ko je bilo potrebno kontaktirati na desetine dobaviteljev, porabiti ure in ure na telefonu ter urejati gore birokracije, tonejo v pozabo. Spletna B2B prodaja je postala popularna ravno zato, ker se izmika tem klasičnim smernicam in poenostavlja celoten proces.
V tem zapisu bomo spoznali nekaj najpopularnejših B2B platform. V kolikor razmišljate o spletni B2B prodaji ali želite optimizirati trenutne procese, vam bo ta članek dal nekaj vpogleda v različne rešitve na trgu.
Kaj mora imeti dobra B2B plafroma?
B2B segment ima nekaj posebnih lastnosti v spletnih trgovinah.
• Možnost fleksibilnih cen. Nekatera podjetja kupujejo manj večjih zalog, nekatera več manjših. V obeh primerih je pomembno, da se kupcu temu primerno ponudi popust, skladno z njihovim statusom oz. dogovori. Zato mora dobra spletna B2B platforma omogočati ustvarjanje uporabniških skupin z različnimi stopnjami popustov in privilegijev ter dodeljevanje popustov na podlagi prejšnjih nakupov.
• Enostavno nalaganje cenikov. Pred vsakim nakupom mora odgovorni vodja pridobiti in odobriti cenik izdelkov, zato naj bodo ti ceniki lahko dostopni.
• Enostavno naročanje večjih pošiljk. Predstavljajte si, da naročujete 50 TV-jev, 30 kuhinjskih tehtnic in 20 radiatorjev. Če spletna trgovina ne ponuja dobrega uporabniškega vmesnika in zaključka s skupno košarico, boste ogromno časa porabili le za izpolnjevanje podatkov.
• Organiziranje znotraj spletne B2B trgovine. Nakupni proces v podjetju običajno zahteva več kot eno osebo. Dobra B2B platforma ima možnost, da osebe in/ali organizacije združi znotraj B2B platforme in vsakemu dodeli svoje pravice (projektni vodja, računovodstvo, marketing ipd.)
• Zavrnitev dostopa neavtoriziranim osebam. Dostop do določenih vsebin lahko omogočite točno določenim osebam in se tako zaščitite pred vohunjenjem konkurence.
• Integracija z zunanjimi storitvami. Ena najpomembnejših lastnosti dobre B2B platforme so zagotovo možnosti integracije s CRM, ERP, računovodskimi, analitičnimi itd. sistemi. Na ta način lahko povečate produktivnost ter zmanjšate stroške in čas.
• Dober sistem nakupa. Spletnega naročanja še niso vešči vsi, nekateri še raje uporabljajo telefonsko naročanje. V tem primeru je dobro, da imate možnost, da znotraj spletne B2B platforme kot prodajalec ustvarite naročilo za kupca, po predhodnem telefonskem dogovoru.
• Enostavna možnost ponovnega naročila. Za vse stranke, ki imajo ponavljajoče se nakupe, bo dobra B2B platforma poskrbela tako, da bo imela dobro razvit sistem za ponovno naročanje (reordering), ki se ga lahko tudi avtomatizira, glede na željene parametre.
• Možnost več trgovin na enem mestu. Koncepta multi-store se poslužujejo predvsem podjetja, ki prodajajo tako B2B kot B2C kupcem. Na ta način lahko konfigurirajo izgled spletne trgovine in jo prilagodijo tipu kupca, vse na enem spletnem mestu.
1. CS-Cart
CS-Cart B2B & B2C je odprtokodna platforma, primerna tako za manjša kot tudi večja podjetja. Na trgu je prisotna od leta 2005 in sedaj poganja že več kot 35.000 spletnih trgovin po vsem svetu. Glavni fokus platforme je ogromno število funkcionalnosti in preprosta uporaba.
Z nakupom CS-Cart B2B & B2C platforme pridobi uporabnik možnost dodajanja neskončno veliko trgovin (t.i. storefront), ki jih konfigurira individualno. To pomeni, da lahko uporabnik odpre spletno B2B in B2C trgovino, ki bosta po delovanju in izgledu neodvisni ena od druge, vodeni bosta pa preko ene nadzorne oz. administrativne plošče.
Deluje po principu samogostovanja (self-hosting) zato lahko v začetku zahteva nekaj več truda z namestitvijo na strežnik, vendar pa dobi vsak nov lastnik podrobna navodila za namestitev. Ravno ta self-hosting pa pomeni tudi prednost pred ostalimi, saj na tak način uporabnik dobi platformo v svojo 100% last, za razliko od mnogo alternativ. Ima odlično razmerje med kvaliteto in ceno ter preprosto arhitekturo.
2. Magento
Odprtokodna e-commerce platforma, katere začetki segajo v leto 2007. Slovi kot robustna platforma, ki dopušča veliko maneverskega prostora pri urejanju, kar je hkrati njena prednost in slabost. Plaftorma je zelo prožna in ima veliko lastnosti, po drugi strani pa zaradi tega zahteva izkušenega posameznika (ali ekipo), ki bo platformo redno vzdrževal, kar posledično dviguje operacijske stroške.
3. BigCommerce
BigCommerce je bila ustanovljena leta 2009 kot SaaS (Software as a Service) rešitev. Njene največje prednosti so enostavna vzpostavitev (cloud-based technology), močni API in hibridno delovanje (B2B in B2C). Zaradi postavitve v oblaku pa ne omogoča toliko svobode pri urejanju, platforma pa tudi nikdar ne bo v popolnem nadzoru uporabnika. To pomeni, v kolikor podjetje npr. zapre svoja vrata, bo verjetno ugasnila tudi platforma.
Hibridnost platforme ponuja dobro priložnost za B2B in B2C prodajo, saj ponuja možnost ustvarjanja uporabniških skupin z različnimi privilegiji (delitev na individualne in poslovne kupce). Za razliko od npr. CS-Carta, pa omogoča prodajo preko izključno ene trgovine (oz. enega t.i. storefronta).
4. OROCommerce
Ta programska rešitev ponuja tako B2B kot tudi B2C prodajo, odprta vrata pa pušča tudi za B2X. Gre za kompleksno in hkrati sofisticirano rešitev, primerno za velike grosiste in velika podjetja.
Je zelo prožna platforma, ki vključuje vse ključne B2B funkcionalnosti, kot so poslovni računi, različni nivoji upravljanja, možnost več cenikov, dober API za integracije, sistem promocij ipd. Popolno se prilega tudi njihovemu CRM sistemu OROCRM, ki omogoča vodenje kontaktov in stikov s kupci.
Zaradi dosega funkcionalnosti platforma zahteva kar nekaj časa za vzpostavitev ter prilagajanja. Cena ni javno objavljena, ampak je dostopna na povpraševanje.
5. 3dcart
3dcart je javnosti dostopen že od leta 2001. Temelji na oblaku, torej je enostaven za vzpostavitev, nekoliko bolj kompleksen pa je za modificiranje in prilagajanje poslovnim potrebam podjetja, vsebuje pa tudi klasične cloud-based omejitve. Ponujajo tako B2B kot tudi B2C rešitve.
3dcart vsebuje skoraj vse od zgoraj naštetih funkcionalnosti, razen možnost večih trgovin in napredne cenike. Po pričevanjih uporabnikov, je tehnična podpora slabo odzivna.
6. TradeGecko
Ta B2B platforma namenja veliko pozornosti enostavnosti in avtomatizaciji. Je dobra izbira za hitro-rastoče grosiste, distributerje, digitalne blagovne znamke in proizvajalce. Je še ena od cloud-based rešitev, kar pomeni manj tehničnih skrbi, obenem pa tudi manj nadzora.
Podpira skoraj vse zgoraj naštete funkcionalnosti. Ima pa tudi vgrajena orodja za analitiko in poročanje, kar daje dober vpogled v razumevanje procesov in njihovo optimizacijo.
7. X-cart
Znan kot prva PHP shopping cart programska rešitev. Ponuja tako cloud-based rešitve kot tudi rešitve, ki jih uporabnik shrani lokalno, kar je ena njihovih največjih prednosti.
Platforma je primerna za B2B in B2C poslovne modele, čeprav ni očitne razlike med njunima funkcionalnostima. Ima soliden sistem uporavljanja s trgovci, promocij, ocenjevanj, distribucije plačil ipd.
Dobra je tudi z vidika integracije s popularnimi poslovnimi rešitvami kot sta nChannel in Segment. Glavna pomanjkljivost je nezmožnost postavitve večih trgovin (torej ločeno za B2B in B2C).
8. InsiteCommerce
Je specializirana B2B programska oprema za proizvajalce in distibuterje. Je SaaS platforma, torej enostavna za vzpostavitev in nekoliko bolj toga pri urejanju.
Zanaša se na zmogljiv API, ki omogoča integracijo z raznimi ERP in CRM sistemi. Ima veliko uporabnih B2B funkcionalnosti (hitro ponovno naročanje, napredni sistem naročanja z generiranjem računov, specifične metode pošiljanja ipd.).
9. Pepperi
Pepperi je prodajna platforma B2B za velika podjetja. Gre sistem e-trgovine v oblaku (cloud-based), katere prednosti in slabosti smo že omenili.
Je omni-channel B2B rešitev, ponuja integracije z ERP in CRM sistemi skozi zmogljiv API. Ponuja lepo število funkcionalnosti, ki uporabniku dajejo B2C nakupovalno izkušnjo (oblikovanje katalogov, uporabniku prijazne možnosti plačila in dostave, posebne cene itd.).
Ena glavnih predosti platforme je ta, da je že v osnovi dobro prilagojena mobilnim napravam.
10. NetSuite SuitCommerce
Najbolj se priporoča podjetjem, ki imajo več prodajnih kanalov (fizične in digitalne). Ponuja veliko funkcionalnosti in kompleksnih sistemov, ki jih velika podjetja potrebujejo pri poslovanju. Je cloud-based rešitev.
Uporabniki so, po pričevanjih sodeč, najbolj zadovoljni z vsestranskostjo platforme. Ponuja ERP in CRM integracije, ima podporo za več trgovin, je funkcionalna, omogoča promocije, ločene cene in ostale glavne B2B funkcionalnosti. Najbolj izpostavljena prednost pa je definitivno multi-kanalnost. Uporabniku omogoča, da poveže spletno trgovino, skladišče, fizične trgovine in partnerske kanale v en ekosistem.
Postopek izbire
Izbira prave spletne B2B platforme je eden od ključnih korakov pri vzpostavitvi dobrega in efektivnega B2B ekosistema. Zato mora biti postopek izbire premišljen in natančen.
Ne pozabite, da skoraj zagotovo ne obstaja plaforma, ki je 100% pisana vam na kožo. Slej ali prej bo vsaka plaftorma deležna prilagajanja, da bo bolj po meri vašim poslovnim potrebam in ciljem.
Dobro je, da vsako najprej testirate. Kontaktirajte razvijalce in naj vam omogočijo demo dostop.
Kot ekskluzivni zastopnik CS-Carta za Adria regijo, vam lahko v podjetju iMode ponudimo brezplačen demo preizkus za obdobje 15 dni.