Spletna prodaja se konstantno spreminja. Postaviti trgovino, dodati načine plačila in jo deliti na družbenih omrežjih ni več dovolj, da pritegnete kupce. To najbolje vidimo iz globalnih statistik. Poglejmo si šest pomembnih statistik iz spletne prodaje.

1. S personalizacijo se možnost nakupa poveča

Pojem personalizacija ni v svetu spletne prodaje nič novega. Popularnost lahko vidimo na Google Trends.

Raziskave kažejo, da je kar 80% kupcev bolj dovzetnih za nakup, če je njihova nakupovalna izkušnja bolj osebna oz. personalizirana (vir). Dodatnih 10% pa pravi, da jim je všeč, da je nakup personaliziran. Kupci so pri personaliziranem nakupu tudi bolj zadovoljni in bodo kupili več (vir).

Personalizacijo lahko primerjamo z izkušnjo v fizični trgovini, ko vas prodajalci že poznajo po imenu in poznajo vaše nakupovalne navade. Ni nujno, da boste zaradi tega tudi nekaj dejansko kupili, vendar vas navajajo na vaše preference.

V današnjem konkurenčnem svetu spletnega nakupovanja bo trgovec, ki pozna navade kupca, bolj verjetno ustvaril konverzijo.

Dober primer personalizacije je Amazon. Zelo verjetno boste takoj ob vstopu (prijavljen uporabnik) opazili vaše ime ter pripročila za nakup, ki izhajajo iz vaših prejšnjih nakupov.

2. Nakupi prek mobilnih naprav so v strmem vzponu

Nakupovanje prek pametnih telefonov in tablic je že preseglo nakupovanje prek računalnikov in trenutno znaša 67% globalnih spletnih nakupov.

Ta trend je prisoten še posebej v državah v razvoju, sploh na Kitajskem in v Indiji. Za primerjavo, v ZDA je odstotek mobilnih nakupov približno 50%, na Kitajskem pa kar 75% (vir).

Sporočilo v tej točki je jasno. Če želite biti kompetentni v spletni prodaji, morate imeti odlično (uporabniku prijazno, personalizirano, učinkovito) izkušnjo na mobilnih napravah oz. kar lastno mobilno aplikacijo.

3. Vse več kupcev se odloča za elektronsko plačevanje

Kot spletni trgovec absolutno morate sprejemati kreditne in debetne kartice. Ampak vse več kupcev se odloča za elektronska plačila in mobilne denarnice, kot so na primer PayPal, Apple Pay, mBills ipd. Sodeč po globalnih trendih to metodo izbere 39% kupcev, trendi pa (z določenim zamikom) prispejo tudi do Slovenije.

Podobno kot pri nakupih prek mobilnih naprav, tudi tukaj vodijo države v razvoju. Razlog za to so dokaj nizka uporaba kreditnih kartic, strma rast uporabe pametnih telefonov in varnost.

Tudi tukaj je sporočilo jasno. Če želi spletna trgovina generirati kupce, jim mora ponuditi več različnih načinov plačila. Trgovci morajo slediti lokalnim trendom, v primeru globalne prodaje pa globalnim trendom.

4. Facebook in Instagram generirata največ obiskov od družbenih omrežjih

Po podatkih vira eMarketer, ustvari v ZDA Facebook 80,4%, Instagram pa 10,7% vseh obiskov prek (vseh) družbenih omrežjih. Zato sta ključna medija pri ustvarjanju obiska in konverzije.

Čeprav se uporaba Facebooka niža, je še vedno dominantno družbeno omrežje. Kar pa Facebook izgubi, običajno pridobi Instagram (ki je v lasti Facebooka). Spletne prodajalne, ki ignorirajo ta dva omrežja, imajo velik oportunitetni strošek.

5. Glavni vir prometa so spletni brskalniki

Kljub alternativnim načinom generiranja prometa, so tradicinalni spletni brskalniki še vedno »kralji« prometa, saj skupaj generirajo kar 61% obiska (43% organski promet, 18% oglasi).

Podjetja, ki imajo samo spletno prodajo, so malo manj odvisna od brskalnikov in malo bolj od družbenih omrežij. »Krivcev« za to je lahko več, od slabih SEO nastavitev pa vse do majhne velikosti spletne trgovine.

Zanimivo pa je, ko primerjamo prihodke in promet. Oglaševanje in e-mail kampanje sta dobra načina za hitro zvišanje prodaje.

6. Kupci ne marajo posrednikov

Obetajo se spremembe v tem, kako kupci kupujejo in proizvajalci prodajajo.

Tradicionalni način poteka nekako tako: proizvajalec-veleprodajnik-distributor-trgovec

Vsak od teh členov vzame določeno provizijo, kar končnemu kupcu dviguje ceno.

Zahvaljujoč spletu pa proizvajalci vse pogosteje preskakujejo člene v »verigi« in prodajajo direktno končnim, fizičnim kupcem. To še posebej velja za manjše proizvajalce, katerih marže so nizke ali nimajo dobro vzpostavljene mreže distributorjev.

Kupci raje kupujejo neposredno od proizvajalcev, saj so vedno bolj cenovno občutljivi in iščejo najugodnejše rešitve.

Ta model imenujemo D2C (Direct-to-Customer) in predstavlja preusmeritev nakupnih tokov in poslovnih odnosov. Za proizvajalce ta model predstavlja višje marže, ampak tudi višje naložbe v trženje, promocijo, logistiko … za kupce pa potencialno nižje cene.

Zaključek

Spletno nakupovanje se že od začetka konstantno spreminja – način, kako kupci pridejo do spletne trgovine, kako plačujejo, kakšen nivo storitve pričakujejo in mnogo ostalih faktorjev.

Za ohranjanje kompetentnosti, se morajo lastniki spletnih trgovin prilagajati trendom in spremembam.