Kako najti nišo, v kateri boste dominirali
Skrivnost uspešnege elektronske platforme je v tem, da začnete z mehkim pristankom. Torej, za dejanski začetek, se morate odločiti, v kateri niši boste delovali. To pa lahko pomeni dober razmislek in zahtevno oviro za nekatere.
Smer, za katero se boste odločili mora biti dobičkonosna, obenem pa ne sme “odžreti” preveč vaših virov. V nasprotnem primeru se lahko soočite s težavo, kako najti stranke, zaradi večjega konkurenta. Ali pa preposto zaradi pomanjkanja tržnega povpraševanja. V nadaljevanju podajamo nekaj nasvetov, kako začeti.
Raziščite trg
Prvi in morda najpomembnejši korak v procesu vzpostavitve vaše e-platforme bo vzpostavitev uporabniške baze. Pristop “naredi in ljudje bodo že prišli” morda deluje v Hollywoodu, ampak v resničnem življenju je to recept za katastrofo.
Veliko ljudi misli, da so njihove ideje odlične. In morda tudi so! Ampak brez prave vizije, kako voditi produkt do uspeha, bo propadla tudi najboljša ideja. V poslu je nujno predvideti marsikaj, da se lahko temu v prihodnosti tudi izognemo. Samo izdelava produkta, brez znanja o njegovi ciljni skupini, vas ne bo pripeljala daleč.
Naredite temeljito analizo in pripravite podroben poslovni načrt, ki vas bo deloval kot vaš svetilnik v temi in vas bo usmerjal. Za visokokakovostno poročanje ali raziskave izberite najboljše strokovnjake s tega področja.
Za raziskavo boste potrebovali orodja, kot je načrtovalnik ključnih besed, ki bo analiziral iskalne obsege, Google trende in individualne interakcije. Če lahko izpostavite posamezni problem v posamezni niši, ste na dobrem začetku. Tako bo lažje privabiti publiko.
Analizirajte konkurenco
Ko se boste odločili, da ima ciljni trg dovolj potencianih kupcev, je naslednji korak ta, da raziščete konkurenco.
Dober začetek bi bil, da začnete z raziskovanjem SEO. Če želite, da bo vaš e-posel uspešen, se boste morali “prebiti” na prvo stran v Google iskalniku. Kar pa zna biti težko, če so na trgu že večji, uveljavljeni igralci, ki dominirajo na prvi strani.
Ni priporočljivo, da vstopite na trg, kjer že obstaja močna konkurenca, saj to pomeni konstantno bitko proti vrhu in proti diferenciaciji vas, od ostalih. Po drugi strani, pa je niša z malo konkurence morda takšna zato, ker je majhen trg in majhna dobičkonosnost.
Vsak konec palice ima svoje minuse. Zato tudi če vstopate na trg kljub konkurenci, je vse odvisno od individualnih pogojev. Na primer: uspete lahko v niši, kjer je trg majhen, a je povpraševanje veliko.
Konkurenca ni vedno slaba stvar. Pogosto lahko deluje kot indikator, da ima podjetje potencial, da uspe. Skupaj z zadovoljivo količino virov, lahko konkurenco tudi pustite za sabo.
Ponudite edinstven produkt ali storitev
Preden je vaš produkt dokončan in postavljen na internet, se morate prodati vi, prek tega produkta. To je še posebej pomembno pri e-poslovanju, ker verjetno obstaja že kdo, ki deluje v isti niši kot vi.
To vam verjetno ne bo povedalo veliko ljudi, ampak je verjetnost, da boste ustvarili zares unikaten posel, zelo majhna. Ampak veliko podjetij iz najrazličnejših industrij – moda, farmacija, elektronika itd., je našlo način, da se prilagodijo in preživijo v tem, že nasičenem trgu.
Ključ do preživetja na takšnem trgu je, da izpostavite, da se vaš produkt razlikuje od ostalih. V poslovnem svetu je to USP (Unique Selling Proposition).
Iskanje te edinstvene prodajne ponudbe je lahko dolgotrajen proces, ki zahteva malo več kreativnosti. Cilj tega procesa je ugotovitev USP-jev konkurence ter kako jih oni izkoriščajo v svoj prid.
To lahko naredite s pregledom njihovih oglasov in marketinških kampanj. Enostavno poglejte, kaj je tisto, kar izpostavljajo. Dobro uveljavljeni običajno prodajajo samo svojo znamko. Vi kot začetnik, potrebujete druge prednosti. Za e-poslovanje bi to lahko bil učinkovit check-out sistem, ki ga ponuja CS-Cart.
Ugotovite, kakšne so vaše marže
Marža je podatek, ki vam pove, kako se vaš dobiček primerja s številom prodanih produktov. V našem primeru je marža (v neto vrednosti) najpomembnejši podatek, saj nam pove, kako uspešen je naš posel.
Najpogostejši podatek o višini marže pravi, da naj bi ta idealno znašala 10%. Ampak ta številka v bistvu nima nobene pomembnosti. Ko govorimo o maržah, je najpomembnejše to, da je pozitivna in ne toliko, koliko ta znaša.
Določite svojo maržo glede na konkurenčne cene, industrijo in lastne faktorje. Včasiih nizka marža ni toliko pomembna, če prodajamo, na primer, veliko količino izdelkov.
Zaključek
Če pogledamo z vidika inovativnosti, je izbira uspešne in dobičkonosne niše, na tako velikem trgu, zahtevna naloga.
Vaša odločitev naj temelji na dobrem premisleku ter podrobni raziskavi podatkov, statistik in trendov. In ko boste združili to s svojimi inovativnimi idejami, boste zagotovo uspeli!
Povzeto po: Blog.cs-cart.com, 2019. How to Find an Ecommerce Niche You Can Dominate. [spletni vir] Dostopno na:
https://blog.cs-cart.com/2019/07/04/how-to-find-an-ecommerce-niche-you-can-dominate/ [4.7.2019]