Kako razširiti vašo e-trgovino: 4 stvari, ki jih morate upoštevati

Sodeč po ocenah, bo do konca leta 2019 na svetu 1,92 milijarde digitalnih kupcev.

Glede na veliko število ljudi, ki kupuje na spletu, lahko rečemo, da je sedaj idealen čas za vstop na splet in postavitev lastnega online posla. Na spletu meje ne obstajajo.

Vendar pa je zagotavljanje dosledne rasti zahtevna naloga – ne le, da morate poiskati način, kako doseči prednost pred konkurenco, ampak morate tudi racionalizirati lastne procese, da boste kos večjemu številu naročil.

Zato morate slediti strukturiranemu in preizkušenemu postopku, ki vam bo pomagal ohraniti podjetje nad gladino in bo zagotovil enako kakovost vaših storitev.

V nadaljevanju bomo preučili nekatere bistvene stvari, ki jih morate upoštevati pri spreminjanju obsega poslovanja.

Ugotovite, kdaj je pravi čas za širjenje

Pri širjenju e-trgovine je ključno, da »ne skočite na glavo«, ampak da najdete pravi čas za razširitev.

Pri širjenju se podjetja soočajo z veliko izzivi in tveganji. Zato morate biti prepričani, da boste kos tej nalogi.

Na začetku morate narediti analizo trenutnega poslovanja in preveriti ali lahko obvladujete trenutno število naročil. Nato je potrebno razmisliti ali lahko izpolnite tudi povečan obseg naročil in kakšne spremembe bi morali uvesti v vašem podjetju, da boste kos novemu izzivu.

Pri analizi upoštevajte tudi trenutno finančno stanje vašega podjetja: marže, denarne tokove in stanje na računu. Tako boste lažje ocenili situacijo in se izognili scenariju, da bi širitev trgovine izčrpala denarna sredstva podjetja.

Na koncu je potrebno opraviti temeljito celostno analizo in ugotoviti, da zastavljen cilj ne bo ogrozil prihodnosti podjetja. Ne glede na to ali uporabljate tradicionalne e-commerce platforme ali razmišljate o prehodu na CS-Cart Multi-Vendor rešitev, morate ugotoviti ali je širitev izvedljiva že sedaj ali pa bo projekt moral še malo počakati.

Prenovite marketinško strategijo
Marketing na podlagi govoric oziroma »od ust do ust« (Word of mouth) deluje do določene mere. Za dolgoročno rast vaše e-trgovine pa boste morali diverzificirati marketinško strategijo, ki mora biti dovolj učinkovita, da privabi ciljno publiko iz več kanalov.

Tako boste imeli nek varnostni mehanizem. V primeru, da en trženjski kanal ne prinese rezultatov, se lahko zanesete na ostale, da dostavijo sporočilo željeni publiki in povečajo obisk vaši spletni trgovini.

Toda katere vrste marketinških strategij uporabiti, da zagotovite učinkovito rast vaše trgovine?

SEO
Prva in najboljša dolgoročna strategija je optimizacija v spletnih iskalnikih (Seach Engine Optimization oz. SEO). Čeprav sta nastavitev in izvedba dolgotrajna postopka, saj lahko trajata nekaj mesecev, da se pokažejo prvi rezultati, lahko SEO, z dobro izbiro ključnih besed, postane vaša najzmogljivejša strategija. S SEO lahko dobite stalen tok obiskovalcev v spletno trgovino. Ko se bo vaša uvrstitev iz meseca v mesec izboljševala, se bosta povečevala tudi spletni promet in stopnja konverzije.

Oglaševanje
Druga učinkovita strategija za privabljanje kupcev v vašo trgovino so oglaševalske akcije. Pri plačljivem oglaševanju na družbenih omrežjih ali Googlu, vam ni treba čakati več mesecev, da začnete opažati spremembe v prodaji. Spremembe (tudi cilj) lahko dosežete že v nekaj urah. Oglaševalska kampanja mora biti premišljena, saj lahko preveč agresivna taktika zelo hitro izčrpa vaš proračun in potrebovali boste več časa, da si opomorete.

Za izboljšanje prepoznavnosti blagovne znamke (in prodaje) pa lahko uporabite tudi vplivneže (influencerje) na družbenih omrežjih. Tukaj govorimo predvsem o Instagramu. Tako lahko na nevsiljiv način predstavite svoj izdelek ciljni publiki.

Z učinkovito trženjsko kampanjo lahko dosežete takojšnje rezultate in pridobite dostop do povsem novega segmenta vaše publike, ki ga še niste imeli.

Izboljšajte izpolnjevanje naročil

Eden glavnih razlogov za širjenje obsega poslovanja je povečanje dobička. Vendar podjetja pogosto pozabljajo eno stvar – z vsakim novim kupcem se poveča tudi količina dela. Vsaj, če naročila še vedno izpolnjujete sami.

Ko začnete s spletno prodajo, še morda lahko izpolnjujete naročila ročno. Ampak z rastjo bo v določeni točki to opravilo vzelo preveč časa, zato boste morali optimizirati ta proces.

Če boste za to izbrali zunanje izvajalce, boste sicer imeli višje stroške. Ampak tako se boste lahko posvetili rasti podjetja ter zadovoljstvu kupcev in ne boste sami izgubljali časa s tem zamudnim postopkom.

Osredotočite se na pomoč in podporo uporabnikom

Ko povečate število kupcev, povečate tudi število zadovoljnih kupcev. Po drugi strani pa boste neizogibno povečali tudi število vprašanj in pritožb.

Zelo pomembno je, da omogočate (hitro) pomoč in podporo kupcem. Na začetku jih boste morda še uspeli obravnavati sami. Z večanjem prometa in prodaje pa se bo povečevalo tudi to, zato morate ugotoviti, kako jih boste obravnavali učinkovito.

Možnost je, kot pri naročilih, najem zunanjega izvajalca ali pa, da za to najamete kader v vašem podjetju. V vsakem primeru je to dobro načrtovati pred projektom širitve, saj lahko v nasprotnem primeru, če bo na račun večjega prometa trpela pomoč, škodujete ugledu.

Že nekaj negativnih komentarjev in kritik o sposobnosti pošiljanja naročil lahko podjetje pripelje na slab glas. Zaposleni v pomoči in podpori morajo odgovarjati na sporočila hitro, morajo pa biti tudi sposobni reševati nastale težave.

Povzeto po: Blog.cs-cart.com, 2019. How to Scale Your E-Commerce Business: 4 Things You Must Consider. [spletni vir] Dostopno na: https://blog.cs-cart.com/2019/08/12/how-to-scale-your-e-commerce-business-4-things-you-must-consider/ [12.8.2019]