Od lokalnega do globalnega: Kako spraviti e-trgovino na svetovne trge

Veliko manjših podjetij misli, da je prehod na globalne trge zapleten in zahteven, vendar je to daleč od resnice. Danes nam je na voljo ogromno orodij, ki nam omogočajo, da se uveljavimo na svetovnih trgih, kar pa je tako ali tako edina možnost za podjetje, ki je na lokalni ravni že doseglo maksimum.

In kako to deluje? No, obstaja več strategij in orodij, ki se osredotočajo na tri glavne aktivnosti – ocenjevanje sposobnosti preživetja na trgu, razvijanje strategij za preboj na trg in razvoj trdnih tržnih načrtov.

Pomembno je, da svoje trge izbirate zelo previdno. Vaš primarni cilj naj bo, da ugotovite, ali je trg primeren za vaš izdelek. Če recimo prodajate bikinije, tradicionalna muslimanska država zagotovo ne bo za vas. Pri teh odločitvah vam lahko pomagajo orodja, kot je recimo Google Trendi, ki vam omogoča, da najdete države in regije s podobno demografsko strukturo, kot jo ima vaš lokalen trg. Prav tako lahko v iskalnik vnesete ključne besede in tako dobite podatke o konkurenci. Drugo podobno orodje je SimilarWeb, kjer pa lahko poiščete spletne trgovine, ki prodajajo podobne izdelke kot vi, skupaj s statistiko o priljubljenosti. Še en način pa je, da o trgu tiste države povprašate domačine.

Kot majhno ali srednje podjetje se najverjetneje ne boste naenkrat preselili na več trgov, zato je najbolje, da izberete le eno ali dve možnosti. Nato pa poiščite orodja, ki vam bodo pomagala pri delovanju. Začnite z orodjem Fulfillment by Amazon, s katerim neposredno sodelujete z Amazonom in se dogovarjate o dostavi in stroških dostave. Ostane vam samo še to, da določite,v kakšno količino izdelkov želite shraniti v Amazonovih skladiščih. Uporabno orodje je tudi EasyShip, ki vam samodejno izračuna ceno in obdavčitev v valuti tuje države. Amazonov program pa vam zagotavlja še aktualne informacije o davkih in drugih predpisih. Nekatere obveznosti, kot je naprimer registracija vašega podjetja v tuji državi, pa boste morali opraviti sami.

Področje, na katerem pa boste morali biti zelo aktivni, pa je marketing oziroma trženje. Razviti je potrebno strategijo trženja na tujih trgih. Prvi korak je, da imate večjezično spletno stran, pri kateri je najbolje, da vam pomagajo usposobljeni prevajalci. Koristno je, da s katerim vzpostavite dolgoročno razmerje, da vam lahko pomaga tudi v prihodnosti. Nato raziščite socialna omrežja tiste države in poskrbite, da boste opaženi. Koristilo vam bo tudi, da se povežete z lokalnimi distributerji, ker vam lahko pomagajo širiti ugled vaše znamke na tujih trgih.

Za konec naj še enkrat poudarimo, da je danes s pravimi orodji prehod na tuje trge lahko zelo enostaven. Pazite samo na to, da obstaja povpraševanje po vašem izdelku, v nasprotnem primeru morda ne boste tako uspešni.

Povzeto po: Blog.cs-cart.com, 2019. Preparing your ecommerce to go from local to global scale. [spletni vir] Dostopno na: http://blog.cs-cart.com/2019/02/25/preparing-your-ecommerce-to-go-from-local-to-global-sce/ [4.4.2019]