SPLETNO TRŽENJE: KAKO POVEČATI PRODAJO V SPLETNI TRGOVINI
Klasično trženje lahko uspešno uporabimo za reševanje naslednjih težav spletnih trgovin:
spodbujanje prodaje določenih kategorij in izdelkov, spodbujanje prodaje dražjih izdelkov, pritegnitev pozornosti na nove izdelke, spodbujanje k nakupu več blaga, povečanje vrednosti naročila, ustvarjanje skupnosti zvestih kupcev, ohranjanje konkurenčnosti trgovine in upravljanje vedenja strank. Kako pa to storimo?
Nastavitev domače strani
Domača stran deluje kot izložba vaše trgovine in čeprav lahko obiskovalec na vašo stran pride tudi preko drugih strani, največkrat pridejo na glavno stran, da dobijo splošen vtis. Domača stran mora biti zasnovana tako, da obiskovalca obdržite na spletnem mestu in da začne listati po katalogu. Za to pa je dobro poznati karakteristike vaših strank oz. potencialnih strank.
Kaj prikazati na domači strani
Na domači strani podajte vse pomembne informacije, tudi o dostavi, plačilu in garanciji. Idealno pa je, če so ti podatki vidni na vsaki strani. Pozornost usmerjajte na posamezne izdelke oziroma kategorije izdelkov, naslovi, ki bodo pritegnili kupce so novi, priljubljeni, prodajne uspešnice… Pozornost kupcev pa bodo pritegnili tudi vizualni elementi, kot so barva, pisava, velikost ter majhne ikone na naslovih, ki jih želite poudariti. V glavo strani dodajte promocije; tako jih obiskovalci ne bodo zgrešili.
Struktura domače strani
Žal ne poznamo strukture, ki bi bila recept za uspeh, lahko pa vam podamo nekaj priporočil, ki jih je treba upoštevati pri trženju.
Ne pretiravajte z ustvarjalnostjo, saj imajo uporabniki interneta že ustvarjene predstave o spletni trgovini – voziček v zgornjem desnem kotu, kontaktni podatki v glavi ali nogi in meni na vrhu ali ob strani. Mislimo, da kupci pri tem ne želijo presenečenj. Na prvo stran postavite najprivlačnejše oglase, ki bodo pritegnili pozornost, pomembne informacije pa izpostavite na večih mestih. Zagotovite, da bodo dobro vidne informacije o plačilu in dostavi, manj pomembne podatke pa uvrstite na dno strani.
Nastavitve strani kategorij
Če je domača stran izložba, pa so strani kategorij notranjost trgovine. Kako jih oblikovati, da bodo za kupca privlačne? Če imate trgovino z manjšim naborom izdelkov, potem samo nastavite en velik blok s kategorijami, brez podkategorij. Te bodo prišle v poštev pri večjih trgovinah. Potrudite se, da omogočite čim lažje iskanje izdelkov, saj bo to lahko povečalo vaš promet do kar 70%. Za kupce je zelo priročno, če lahko iščejo po kriterijih – namen, material, velikost, barva… Najbolj pomembno pa je, da dobro poznate navade in želje vaših kupcev, in svojo trgovino temu prilagodite. V vašo trgovino lahko vključite tudi možnost primerjave podobnih izdelkov in ocenjevanje izdelkov, ki so jih že kupili, prav tako pa je uspešno, če lahko kupci izdelke dodajajo na seznam želja. Ne pozabite pa na psihologijo cen – cena 199€ bo za potrošnike zagotovo bolj privlačna kot cena 200€.
Še en nasvet je, da uporabljate pojavna okna. Čeprav znajo biti nadležna, delujejo, saj se bo z njihovo pomočjo število obiskovalcev na vaši strani zagotovo povečalo.
Vse zgoraj navedene taktike pa lahko implementirate v CS-Cart ali Multi-Vendor sistem.
Povzeto po: blog.cs-cart.com, 2019. Online merchandising: How to increase sales in an online store. [spletni vir] Dostopno na: http://blog.cs-cart.com/2019/02/21/online-merchandising-how-to-increase-sales-in-an-online-store/ [8.4.2019]