Strategije razvoja blagovnih znamk, ki se jih lahko naučimo iz Instagrama
Digitalni marketing je širok pojem, zlasti v segmentih, kot je e-poslovanje. Zajema širok spekter orodij, taktik, promocijskih mehanizmov itd., vse od skrbniškega centra za uporabnike do e-mail marketinga.
Obstaja pa kanal, ki se s svojo vsestrankostjo in vplivom razlikuje od ostalih. Govorimo seveda o Instagramu – družbenem omrežju, ki ima trenutno več kot milijardo uporabnikov in to število konstantno raste.
Ta platforma ni le popolna za produktno naravnana podjetja, ampak jo lahko uporabimo tudi kot odličen primer, kako bi moral digitalni marketing izgledati. Ker se lahko od Instagram tržnikov marsikaj naučimo, smo se odločili predstaviti 10 pogostih strategij razvoja blagovnih znamk, ki jih lahko opazimo na tem družbenem omrežju.
Pa poglejmo!
Bodite aktivni
Prva lekcija Instagram marketinga je enostavna – ne morete si privoščiti ne biti na Instagramu. Spletni prodajalci morajo biti aktivni, držati ritem s konkurenco in privabljati kupce 365 dni na leto. To pa ne velja samo za Instagram, ampak za vsa socialna omrežja.
Zakaj moramo biti prisotni in aktivni na teh platformah? Dovolj je že, da pogledamo statistiko. Uporabniki dnevno na Instagram objavijo prek 100 milijonov slik. Situacija je podobna tudi na ostalih platformah, zato je pomembno biti vključen in najti svoj prostor pod “Instasoncem”.
Optimizirajte vaš račun
Druga lekcija. Ne morete graditi svoje blagovne znamke na slabo optimiziranem računu. Če ne dodate osnovnih informacij o vas, ne izkoriščate priložnosti, da vas publika najde in izve več o vašem poslu. Instagram tržniki morajo napisati dober “bio”, ki vključuje naslednje informacije:
uradno ime blagovne znamke
kratek opis, ki zadene bistvo vašega podjetja
povezavo, ki vodi do vašega spletnega mesta
Zgoraj opisano je sicer specifično za Instagram, ampak velja tudi za preostala družbena omrežja.
Planiranje je ključnega pomena
Planiranje je pomembno tudi na ostalih področjih našega življenja. Ampak ko govorimo o Instagramu in e-poslovanju, je ključnega pomena. Načrtovanje objav je pomembno, ker moramo upoštevati veliko različnih vidikov.
Potrebno je, na primer, razmisliti o pogostosti objav, saj ne želite, da vas vaša publika pozabi. Ampak po drugi strani pa nočete sledilcev “bombardirati” s prepogostimi objavami.
Razmisliti morate tudi o času objave. Nekatere ciljne skupine so bolj aktivne zjutraj, nekatere pa imajo morda raje večerne ure. Vaša naloga v tem primeru je, da ugotovite, kdaj je vaša publika najbolj aktivna in s tem povečate vidnost vaših objav.
Kvaliteta je pomembna
Lahko postavite popoln in optimiziran Instagram račun, ampak če ne bo takšna tudi vaša vsebina, ne boste vzbudili interesa pri vaši ciljni skupini. Navsezadnje, kdo pa hoče gledati slabe objave, sploh ko je Instagram prepoln čudovito urejenih slik. Nikoli se ne zadovoljite z manj kot popolnim in če je potrebno, najdite nekoga, ki to zna.
Naj slike odražajo vaš stil
Še ena pomembna lekcija. Vaša vsebina naj odraža vaš stil. Vsaka posamezna objava je del celote in se mora popolnoma ujemati z vašim Instagram računom.
Kot primer lahko navedemo Nike Tokyo. Na njihovem profilu lahko vidimo, da ustvarjajo vso vsebino na enak način – motivi, stil, barve. Objave prikazujejo športnike v gibanju in sledilci se lahko poistovetijo s splošnim sporočilom kampanje – Olimpijske igre v Tokiju se bližajo, pripravi se nanje!
Ustvari vez s sledilci
Grajenje blagovne znamke ni izoliran proces, ki nima veze s sledilci, ampak ravno nasprotno. Znamka se gradi na ustvarjanju odnosa s sledilci, vsakodnevni komunikaciji in na ustvarjanju “vojske” dolgoročnih zvestih sledilcev.
Jake Gardner, marketinški specialist iz podjetja Australian Writings pravi, da imamo na razpolago veliko načinov, s katerimi ohranjamo vez s sledilci:
“Potrebno je biti prisoten 365 dni na leto. Najbolj produktivna taktika je, da se postavlja čim več vprašanj ter odgovarja na komentarje in direktna sporočila sledilcev. Tako se bodo sledilci počutili vključene in spoštovane.”
Uporabi trženjska orodja
Vsi, ki gradijo svojo blagovno znamko na Instagramu, bi morali uporabljati avtomatizirana trženjska orodja. Na internetu lahko najdete ogromno odličnih trženjskih platform, ki vam lahko zelo olajšajo vaše delo. Navajamo nekaj najpogostejših:
Canva: za vse, ki potrebujejo grafične vsebine hitro in kvalitetno
Grammarly: uporabno orodje za urejanje slovnice (za angleški jezik)
MailChimp: orodje za enostavno pošiljanje e-novičk
HubSpot: vsestranska platforma, ki poskrbi za marketing
Ne silite
Ne objavljajte preveč promocijskih vsebin. Sledilcem ste všeč, ko imate kvalitetne objave. Ampak, če boste preveč vsiljivi, bo to imelo ravno nasprotni učinek pri njih.
Priporočamo, da sledite Pareto načelu. Vaše objave razdelite po načelu 80-20. Pri tem naj bo 80% objav zabavnih in informativnih, 20% pa namenite prodajno usmerjenim vsebinam. S to kombinacijo bodo vaši sledilci ostali zainteresirani, še vedno pa boste imeli dosti maneverskega prostora za promocijo vaše znamke.
Brez oglaševanja ne gre
V popolnem svetu baza vaših sledilcev raste organsko. V realnosti pa boste težko težko izstopali iz množice, ne glede na to kako dober ali zanimiv je vaš produkt.
Oglaševanje na socialnih omrežjih je nekaj običajnega, ampak to še ne pomeni, da morate oglaševati vsako objavo. Oglašujte samo tiste objave in kampanje, ki so za vas še posebej pomembne, za vaše sledilce pa še posebej zanimive.
Spremljajte konkurenco
Naš zadnji nasvet na to temo pravi, da splemljajte in opazujte kaj počnejo vaši tekmeci. To vam bo omogočilo vpogled v njihovo okolje in vam morda celo dalo nekaj (svežih) idej, ki jih lahko uporabite v svojih kampanjah. Seveda pa ta taktika presega meje Instagrama. Spremljajte vašo konkurenco tudi na drugih področjih.
Zaključek
Instagram je vsekakor močno trženjsko orodje, ki zelo ustreza podjetjem na spletu. Na njem lahko najdete ogromno informacij, tudi o digitalnem marketingu.
Povzeto po: Blog.cs-cart.com, 2019. Sententious E-Commerce Brand Building Strategies You Can Learn From Instagram. [spletni vir] Dostopno na:
https://blog.cs-cart.com/2019/07/03/sententious-e-commerce-brand-building-strategies-you-can-learn-from-instagram/ [3.7.2019]